Trött på sega akutvården.

Puuh.. vilken lång natt igår.

Min kära pappa hade stukat foten på jobbet så att den svullna som en ballong. Han åkte in till akuten vid 14 tiden på dagen, och så klart som alla vet, tar det en jävla tid på akuten. Jag och medo kom dit kl 21 på kvällen och pappa satt fortfarande kvar där i väntrummet. Vi skulle hjälpa honom hem senare efter att han pratat med läkaren om hur det gick med rönkenbilderna. Under den tiden 14 - 21 hade dom bara hunnit med ett läkarbesök med massa babbel bara och en rönken på foten.
Sen va det tydligen bara att sitta och glo. Vi va svin hungriga alla 3 haha så jag och medo sprang runt på sjukhuset och leta efter pressbyrån. ( Gick vilse som fan! ) Fick köpa kex chocklad från en sån dära automat som står i väntrummet eftersom pressbyrån va stängd vid den tiden. 
Klockan tickade på och vi satt fortfarande kvar där.. Jag blev fett arg en stund där och gick raka vägen in på deras kontor och frågade när fan läkaren skulle komma och ge besked på om han har en spricka i foten eller något annat va fan! Det är bara att säga det är ingen fara du kan åka hem nu. Men nej hon sjuksköterskan som satt där inne, spelade spel på sin mobiltelefon. Hon sa att läkaren är på väg men att han har mycket att göra.
Det var bara att klampa tillbaka och sätta sig i väntrummet igen. När klockan blev 23.00 fick medo spel. Så va det hans tur att klampa in där och fråga när fan läkaren kommer. Då sa hon att läkaren kommer medesamma. TACK! Precis som jag anade hade pappa stukat foten. Han hade slitit upp några leder. Förstår ni, det va allt läkaren sa !?!?!?? och det tog sån tid!?!??!
Pappsen fick bara bandage på foten sen va de bara att ta sitt pick och pack och åka hem.
Medo körde pappsen, så fick jag köra pappas bil hem. Sen till slut kl 24.00 va vi hemma. Både jag och pappa och medo va heeelt slut.

Oj det här blev lite väl långt. haha. Neh nu ska jag till jobbet. ADJÖÖ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0