BLIXT

Ville bara berätta snabbt om vad som hände mig den dagen hela Malmö lyste upp.

Kl 06:40, Arlöv. 

Jag var på väg till jobbet. Gick under bron där tågen går övanför. Skulle till torget där bussen går. 
Musiken från hedsetet dånade i öronen.
Så plötsligt hör jag nått brrrrrrmmmmm.. Skit högt!
Tänkte fan inte ett tåg nu.
Hatar att gå under bron när det kör tåg över.
Precis när jag gått förbi tunneln tar jag upp min lur för att byta låt, så slår värsta blixten ner.
Det såg ut som om någon hade en digital kamera precis framför näsan på mig och tog en bild med blixt på.
Kunde inte se något för 2 sek.
Helt ljust var det, trodde jag hade dött eller nått. När  ljuset försvann hade min lur stängts av.
BIixten hade slagit ner på ledningarna övanför bron.
Fick värsta paniken.
Började gå snabbare.  
Jo lite skakis var jag då...
Hemskt fan!
Det va de äckligaste jag varit med om.

Ringde Medo senare på dagen och berätta vad som hänt. Han bara skratta
- hahaha förlåt älskling med det låter så kul.
- HA HA tänkte jag, om det varit du hade du kissat på dig fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0